Evergreen ile doğanın bir parçası olun

Oynanış

Evergreen, oyuncuların, oyunun dört turunda güneşin hangi yönde parladığını dikkate alarak olgun ağaçlardan maksimum puan elde etmek için çok çeşitli ekosistemlere ağaçlar dikmeye ve büyütmeye çalıştığı bir oyundur.

Evergreen'in büyük bir kısmı kartlara ve bu kartların her oyuncunun tahtalarıyla etkileşimlerine dayanır, burada herkes kendi gezegeninin yüzeyinde ormanlar oluşturur. Oyuncular, oyuncu sayısına göre belirlenen bir havuz için kartlar seçerler (örneğin, 3 oyunculu bir oyun 4 kartlı bir havuza sahip olur). Her kart, ağaç dikmek için kullanılabilen altı biyomdan birini temsil eder, hem benzersiz tonlarla hem de kartın sol-orta tarafındaki eşleşen sembolle sunulur. Kartın sağ alt tarafı, oyuncuların bu turda kullanabileceği gücü gösterir. Kartın üst kısmı kartın verimliliğini veya kuruluğunu belirler.

Sol ortadan başlayarak oyuncular, oyuncu tahtalarının alt sağ tarafında gösterilen dört eylemden birini gerçekleştirebilir: karttaki biyoma uyan üç fidanı dikme, kartın biyomuna uyan iki ayrı ağaç büyütme, bir fidan dikme ve yeni dikilen ağaçtan ayrı bir ağaç büyütme veya kartın biyomunu görmezden gelip herhangi bir biyomdaki bir fidanı dikme veya büyütme.

Güçler de aynı derecede önemlidir ve kartın sağ altındaki sembol, bir kart seçildiğinde iki seçenek sunabilir: oyunun kişisel oyuncu tahtalarındaki karşılık gelen güç izleyicisinin konumunu değiştirerek o gücün yeteneklerinin eşiklerini yükseltebilir veya o gücü gerçekleştirebilirler, gösterge pozisyonunun uygun izleyiciye göre tahtalarına o gücün parçalarını yerleştirerek. Kullanılabilir 6 güç, fidan dikme, fidanları gösterge pozisyonuyla eşit sayıda küçük ağaçlarla değiştirme, gösterge pozisyonuyla eşit sayıda büyük ağaçlarla küçük ağaçları değiştirme, çalılar dikme (ağaçları bir ormana bağlamaya yardımcı olabilir), göl yerleştirme (dikey veya yatay olarak yanındaki ağaçların büyümesine izin verir) veya Tomurcuk izleyicinin konumuna göre hemen puan kazanma seçeneği sunar. Ağaç, çalı ve göl yerleştirmeye veya ağaç büyütmeye izin veren güçler, bir oyuncunun seçtiği kartın biyomu tarafından kısıtlanmaz.

Bir oyuncu bir kartı draft havuzundan seçtikten sonra, eylemi ve gücü istedikleri sırayla yapma seçeneğine sahiptir. İlk oyuncu bir kart aldığında, ilk oyuncu işareti draft havuzunda kalan en soldaki karta yerleştirmek zorundadır. O kartı alan kişi, bir sonraki turda birinci oyuncu olur. Tüm biyom kartları seçilene kadar oyun devam eder. Geriye kalan kart kenara alınır ve oyun sonunda bu biyom kartlarının tümünün toplam verimliliğine bağlı olarak her büyük ağaç için puan alır.

Her dört turun her biri, her oyuncunun tahtalarının sol alt köşesindeki işaretçi tarafından belirtilen farklı sayıda tur içerir (örneğin, ilk tur 5 tur yapacak, ikinci tur 4 tur yapacak, vb.). Bir turun tüm turları tamamlandığında, mevsim sonu için puanlama başlar. Puanlar güneşin konumuna göre belirlenir (ilk turda güneş herkesin tahtasının kuzeyinde olacak, ikinci turda doğuda olacak vb.). Küçük ağaçlar her biri bir puan değerindedir ve büyük ağaçlar her biri iki puan değerindedir, ancak eşit veya daha büyük boyuttaki ağaçlar gölgesinde değilse. Örneğin, bir puanlama aşamasında iki küçük ağaç yan yana ise, ilk küçük ağaç (güneşe daha yakın olan) bir puan kazanır, ancak ikinci ağaç - önündeki küçük ağacın bir alan gölgesinde olmasından dolayı - bir puan kazanmaz. Büyük ağaçların gölgesi iki alanlıktır, bu nedenle bu iki alanlık gölge içindeki ağaçlar puan kazanmaz. Oyuncular ayrıca en büyük ormanlarını belirlerler, bu da yan yana veya dikey olarak bitişik küçük ve büyük ağaçları, ayrıca çalıları içerir.

Puanlar toplanır ve oyuncular, oyuncu tahtalarındaki uygun puan toplamına doğru puanlarını taşırlar, güneş herkesin tahtasında saat yönünde ilerler ve sonra bir sonraki tur başlar. Oyun bu şekilde dört tur tamamlandığında devam eder.

Sonbaharın sonunda puanlamadan sonra, oyuncular her mevsimden arta kalan kartlara dayalı olarak bir daha puan alır. Puanlar, her temsil edilen biyom kartının toplam verimliliği tarafından belirlenir. Örneğin, Kaya biyomu, oyun sonunda puanlama için seçilmemiş üç kartı olabilir: ikisi verimlilik sembolleri taşıyan ve biri kuruluk sembolü taşıyan biri. Toplam, verimlilik sembollerini toplamaya ve kuruluk sembollerinin sayısını çıkararak belirlenir, bu nedenle örneğin Kaya biyomu oyunculara Kaya biyomundaki her büyük ağaç için 2 puan kazandırır. Bu, tüm 6 biyom üzerinde çalışır (bazı biyomlar oyunun sonunda hiç kart bırakmayabilir veya kuruluk verimlilik toplamını 0 puan yapabilir). Oyuncular verimlilik puanlarını sayar ve toplamlarına ekler, en fazla puana sahip olan oyuncu kazanan ilan edilir. Berabere durumunda, sıra sırasına ilk gelen oyuncu kazanır.

İnceleme

İlk başta karmaşık gibi görünebilir, ancak Evergreen, oyunun temel stratejisini anladıktan sonra oynaması oldukça kolay bir oyun. Kurallar, biraz karmaşıklığı olmasına rağmen, oyunun kılavuzunda basit ve akıllıca düzenlenmiştir. Takip etmesi kolaydır, bol miktarda resim vardır ve hem biyom kartları hem de oyuncu tahtalarındaki semboller, birkaç turdan sonra ne yapılması gerektiğini anlamayı kolaylaştırır. Ve oyunlar çok hızlıdır, bu yüzden yeni oyuncular nihayet Evergreen'ın bulmacasının nasıl açıldığını anladıklarında, kazandıkları yeni bilgilerle bir başka oynamak isteyeceklerdir.


Ve bu sadece yeni oyuncuların deneyimi değil. Oyun daha tanıdık hale geldikçe, deneyimli oyuncular bile farklı stratejiler ve oyun tarzları denemek isteyeceklerdir. Draft mekanizmasıyla birleştirildiğinde, insanların bu stratejiler hakkında herhangi bir sonuca varmaları çoklu oyunlar gerektirecektir çünkü ağaçları nereye yerleştirebilecekleri ve büyütebilecekleri, oyun sonu puanlama gibi, genellikle farklı olacaktır.


Draft sırasında doğrudan etkileşimin bu karışımı, her oyuncunun kendi tahtasındaki eylemler ve güçlerin özgünlüğü ile Evergreen'ı Hach'ın kendi Photosynthesis oyunundan ayıran bir özelliktir. Bununla birlikte, Evergreen, hem mevcut eylemler hem de bunlar arasındaki ilişkiler açısından çok daha akıcı bir oyun, Photosynthesis ile karşılaştırıldığında.


Masa oyunları evrildikçe ve büyüdükçe, oyuncuların mekansal yeteneklerini test eden soyut bulmaca oyunları sık sık hayal kırıklığına yol açabilir. Evergreen, biyom kartını gözlerini dikmiş bir başka oyuncu seçtiği veya mevsim sonu puanlarını min-max yapmanın en iyi yolunu bulmaya çalıştığı için birkaç oyuncuyu buharlandırabilir. Ancak güçlerin kullanılması sayesinde tur içi değişim yapma yeteneği mevcuttur.


Evergreen, temel stratejiyi anladıktan sonra basit bir oyun olmasına rağmen, kendi başına evrilen bir oyundur. Bulmaca oyunları bazı insanlar için ne kadar can sıkıcı olursa olsun, diğerleri bunun, bir grupla veya tek başlarına gevşemek için mükemmel bir oyun olduğunu bulacaklardır. Wenyi Geng'in sanatının dikkat çekici ve rahatlatıcı olması da yardımcı olur.

Oyuncu Sayısı: 1-4

Karmaşıklık Seviyesi: Orta - Düşük

Dil Bağımlılığı: Yok

Oynama Zamanı: 45 dakika

Öğretme Zamanı: 10 dakika

Yeniden Oynanabilirlik: Oyundaki en büyük değişken kartların geliş sırası ve rakiplerinizin hareketleri sonucu puanlamadaki değişiklikler. Bunlar oyunun her seferinde biraz daha farklı olmasını sağlıyor. Tek bir strateji bulup her seferinde aynı şeyleri yapmanız bana oldukça düşük bir ihtimal gibi geliyor :) Evergreen her oyunda yeni bir deneyim sunuyor oyunculara.

Koleksiyon bilgisi: Bir önceki iterasyonu photosynthesis uzun zaman önce satmıştım ancak bu daha uzun ömürlü olacağa benziyor :)

https://boardgamegeek.com/boardgame/363307/evergreen